Loading...

Slovenska oranžna vina na Kitajskem

Koronavirus je v Evropi in ZDA ustavil tudi mnoge načrtovane predstavitve vin. V Aziji medtem vinsko življenje teče naprej.

V Evropi in z njo Sloveniji je živih, večplastnih stikov med vinarji in kupci njihovih vin trenutno zelo malo. Tudi festival oranžnih vin oziroma Orange Wine Festival je moral svoje aktivnosti v Sloveniji in na tujem preložiti na prihodnje leto.

S Kitajske, kjer se je življenje v dobršni meri že vrnilo v utečene smernice, pa je prišlo privlačno vabilo za sodelovanje na eni največjih vinskih prireditev v letošnjem letu. Wine to Asia je sejem, ki ga na Kitajskem pripravlja veronski Vinitaly, in na katerem se bodo letos s poglobljenimi degustacijami med drugimi predstavili Rioja, Franciacorta, Burgundija, Čile, Nemčija in Kitajska pa tudi Slovenija z izborom oranžnih vin.

11 slovenskih vinarjev na Kitajskem

Tako se bo na sejmu Wine to Asia v Šendženu v petek, 20. novembra, s svojimi vini pod okriljem Orange Wine Festivala predstavilo 11 slovenskih vinarjev. Za predstavitev so pripravili videovsebine ter katalog v kitajskem in angleškem jeziku. Predstavitev bo vodil Ian Dai, kitajski vplivnež na področju promocije vin.

V Šendženu se bodo predstavili Batič, Burja in Guerila iz Vipavske doline, Emeran Reya, Marjan Simčič in Movia iz Brd ter Bordon, Korenika&Moškon, Polič, Rojac in Zaro iz slovenske Istre. Predstavitev vin enajstih kleti iz treh primorskih vinorodnih okolišev bo v vse bolj uveljavljajoči se in prodorni niši sonaravno pridelanih belih maceriranih vin prva svoje vrste na Kitajskem. Zanjo velja veliko zanimanje, celo nekajkrat večje od tehničnih možnosti na prizorišču.

Zanimanje Kitajcev za Slovenijo in slovenska vina

Organizatorji so za masterclass pripravili izčrpno gradivo o Sloveniji, vinorodnih okoliših in o vinarjih ter njihovih vinih. V videopredstavitvi bo o tehnikah pridelave vin z manj posegi in daljšo maceracijo ter o slovenskih terroirjih govoril Primož Lavrenčič iz kleti Burja iz Orehovice.

Primož Lavrenčič iz kleti Burja

Za udeležence degustacije in sejma nasploh so pripravili tudi katalog na 40 straneh v angleškem in kitajskem jeziku. Videovsebine s predstavitvami vseh vinarjev je pripravila ekipa dokumentarca Call it Amber. Film, ki bo premierno predstavljen prihodnjo pomlad na Orange Wine Festivalu, so snemali tako v Sloveniji kot v številnih drugih državah, tudi v Gruziji, Italiji, Avstriji, Franciji, Veliki Britaniji, na Nizozemskem …